Skip to content

Säästöpankkiryhmä käynnistää merkittävän liiketoimintauudistuksen Microsoft-pilven avulla 

Säästöpankkiryhmä

Säästöpankkiryhmä käynnistää mittavan liiketoimintakehityshankkeen, joka sisältää konkreettisia askeleita kohti Säästöpankkiryhmän digitaalisen vision toteuttamista. Uudistus mahdollistaa henkilökohtaisen ja digitaalisen palvelun saumattoman yhdistämisen, mikä tulee näkymään yhä sujuvampana ja helpompana asiointina niin asiakkaiden kuin työntekijöidenkin arjessa. 

twoday_saastopankki2_4x3_web

”Teemme yrityksemme yli 200-vuotisen historiamme suurimman investoinnin. Investointi mahdollistaa nopeamman kyvyn reagoida asiakastarpeiden muuttumiseen. Kyseessä ei kuitenkaan ole pelkkä IT-hanke vaan liiketoimintauudistus, jonka lopputuloksena arki on sujuvampaa niin asiakkaille kuin työntekijöillemme. Ihmistä ja asiakasta emme unohda, päinvastoin, hyödynnämme järjestelmiämme entistä paremmin taustatyössä ja aikaa jää tärkeimmälle, eli asiakkaidemme kohtaamiseen”, toteaa Säästöpankkiliiton toimitusjohtaja Karri Alameri.

 

Dynamics 365 asiakkuudenhallinnan uudistajana

Merkittävän liiketoimintauudistuksen myötä ryhmä tulee ottamaan Microsoft-pilvipalveluja laajasti käyttöön. Pilvisiirtymän seuraavassa vaiheessa pankkiryhmän asiakkuudenhallinnan prosessit tullaan uudistamaan ja rakentamaan Microsoft Dynamics 365 -alustalle twodayn ketterän asiantuntijatiimin tuella.  

Dynamics 365 tulee toimimaan asiakastiedon hallinnan ja asiakastyötä tukevien prosessien alustana yhdistäen tulevaisuudessa saumattomasti henkilökohtaisen asiakastyön ja digitaalisen palvelun. Pilvipohjainen asiakkuudenhallintaratkaisu mahdollistaa helpomman asioinnin, mikä tulee näkymään mitattavina liiketoimintahyötyinä sekä asiakaskokemuksessa että työntekijöiden arjessa. Monivuotisen strategisen kehityshankkeen ensimmäinen vaihe tullaan ottamaan vaiheittain käyttöön vuoden 2026 loppuun mennessä.

Low-code arkkitehtuurin keskiössä

Yhteistyömme Säästöpankkiryhmän kanssa alkoi alkuvuodesta ja kevään aikana veimme yhteistyössä läpi toteutusvaiheen edellyttämät kartoitukset ja valmistelut. Valmisteleva vaihe piti sisällään mm. asiakkuuden hallinnan konseptin käyttäjälähtöistä määrittelyä, tiekartan laatimista, ratkaisuarkkitehtuurin kuvaamista ja toteutuksen laajuuden jäsentämistä.  

Asiakkuudenhallinnan järjestelmän toteutuksen keskeiseksi suunnitteluperiaatteeksi valittiin Dynamics 365:n ja Power Platform -alustojen low-code-kyvykkyyksien maksimaalinen hyödyntäminen perinteisen ”räätälityön” sijaan. Näiden markkinoiden johtavien kyvykkyyksien avulla varmistetaan tavoiteltujen liiketoimintahyötyjen lisäksi toteutettavan järjestelmän ylläpidettävyys ja yhteensopivuus myös Microsoft-pilven tulevaisuuden tiekartan kanssa.

Varsinainen toteutustyö, jossa järjestelmää tullaan mukauttamaan iteratiivisesti asiakasvaatimusten mukaiseksi, käynnistyy elokuussa tiiviissä yhteistyössä kokonaishankkeen muiden kumppanien kanssa. 

”Kunnianhimoinen transformaatiomme pitää sisällään samanaikaisesti toimintamallikehitystä ja tietojärjestelmien uudistamista, mikä asettaa kovat vaatimukset kumppaneillemme. twodayn kärkiosaaminen moderneissa Microsoft-pilven liiketoimintasovellusratkaisuissa vakuutti meidät”, kertoo Säästöpankkiryhmän CIO Pekka Suomalainen. 

 

Säästöpankkiryhmä on edistänyt yksilön ja yhteisön taloudellista hyvinvointia jo 200 vuoden ajan. Säästöpankissa tahdotaan, että heidät tunnetaan rohkeudesta, asiantuntijuudesta ja intohimosta tehdä erinomaista asiakastyötä. Säästöpankkiryhmän muodostavat paikalliset Säästöpankit ympäri Suomen sekä Säästöpankkikeskus. Säästöpankki tarjoaa asiakkailleen kattavien vähittäispankkipalvelujen lisäksi sijoittamisen, kodinvaihdon ja vakuuttamisen palveluja.

Kiinnostuitko?
Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.

Petri Säkkinen

Business Unit Director, Business applications and Modern work solutions (Microsoft)
petri.sakkinen@twoday.fi
040 864 3065