Ennuste- ja budjetointijärjestelmä toi kokonaisvaltaisen seurannan yksiköiden välille
Real Machinery
Real Machinery on konealan kokonaisvaltainen palveluntarjoaja, joka myy, vuokraa, korjaa ja huoltaa erilaisia teollisuudessa sekä rakennustyömailla tarvittavia koneita. Yrityksellä on noin sadan miljoonan vuosittainen liikevaihto. Real Machineryn kasvua tukemaan tehtiin yhdessä twodayn business intelligence -tiimin kanssa ennuste- ja budjetointijärjestelmä vuonna 2019.
Päätöksenteko on nyt huomattavasti helpompaa kun tietää missä mennään”, kuvaa Real Machineryn talousjohtaja Niko Mähönen.
Projektin nopeaa etenemistä vahvisti Real Machineryn sisältä entuudestaan löytyvä Qlik-teknologian ymmärrys, ja yhteistyö oli hyvin vuorovaikutteista. Projekti tuli myös erittäin sopivaan ajankohtaan Real Machinerylle, ja on jo auttanut konkreettisesti liiketoimintapäätöksissä.
Real Machinery jakautuu viiteen liiketoimintayksikköön, ja johdon yhteiskäyttöisellä ennuste- ja budjetointijärjestelmällä eri palveluiden kannattavuuksien kokonaisvaltainen seuranta on nyt helppoa.
Kehitystyö paljastaa liiketoiminnasta tarkastelua vaativat kulukohdat, ja nyt saatiin jo nopeasti konkreettisia tuloksia. Liiketoimintatietoa lisäävänä projektina järjestelmä maksaa itsensä takaisin nopeasti.
"twoday on BI-kumppaninamme havaittu asiantuntevaksi, ja jatkokehitystä on suunnitteilla”, toteaa Mähönen.
Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.
Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa
Taksi Helsinki säästää optimointiratkaisun avulla ympäristöä ja julkisia varoja
Kela tukee vuosittain miljoonia taksilla tehtyjä matkoja terveydenhuoltoon yli 150M€:lla. Korvausten tarkoitus on turvata kaikille pääsy terveyspalveluihin. Kelan tukemia taksimatkoja pyritään yhdistelemään, jolloin samassa taksissa matkustaa useampi asiakas. Yhdistelyn myötä Kelan kustannukset palv...
Turvallisesti vesillä Power Appsin ja Teamsin avulla
twodayn ja Espoon Meripelastajat ry:n (kutsumanimeltään EMPY) yhteistyö otti tuulta purjeisiin syksyllä 2020. Yhteistyön tuloksena Espoon Meripelastajien oma EMPY-appi helpottaa nyt vapaaehtoisen meripelastustyön raportointitaakkaa. Microsoft Teams ja Dataverse for Teams -alustat mahdollistivat kett...
GTK:n uusi asiakastyön palvelumalli edistää kestävää kasvua
Geologian tutkimuskeskus GTK uudisti vuoden 2019 aikana strategiaansa vuorovaikutteisena prosessina, jossa työntekijät, asiakkaat ja sidosryhmät osallistuivat työpajoissa ja verkkokeskusteluissa strategian valmisteluun. Uuden strategian myötä GTK kehittää ratkaisuja, joiden kautta Suomessa luodaan y...