Skip to content

Tarkempi liikevaihtoennuste analytiikan avulla

Visma

Euroopan suurimpana SaaS-ratkaisujen toimittajana Visman liikevaihdosta suuri osa tulee transaktiopohjaisesta (maksu käytön mukaan) laskutuksesta. Näihin palveluihin kuuluvat mm. useille tutut M2, Maventa Autoinvoice ja Autopay, ja tällaisiin transaktioihin esimerkiksi erilaiset tulostuspalvelut.

case-asiakastarina-tarkempi-liikevaihtoennuste-analytiikan-avulla-otsikkokuva-header
twoday

Liikevaihdon ennustaminen on tärkeää kun suunnitellaan tulevaa. Vismalla tähän käytetään twodayn kehittämää edistynyttä analytiikkaa. 

twodayn laatima ennuste perustuu aikasarjamallinnukseen. Yksittäisiä transaktiotyyppejä ennustetaan erikseen ja lopulta ennusteet yhdistetään, jotta saadaan arvio kokonaisliikevaihdolle. Ennusteen muodostamiseen käytetään useita eri malleja, joista valitaan aineistoon parhaiten sopiva.

“Yksittäisten aikasarjojen ennustetarkkuuksissa voi olla suurta vaihtelua, joka johtuu mm. muutoksista asiakkaiden käytöksessä. Kehitimme tätä varten liikennevalomalleja, joilla raportoimme automaattisesti miten luotettavana mitäkin ennustetta on syytä pitää, ja toisaalta minkä ennusteiden tarkkuus on pudonnut yllättäen. Tavoitteena on tuoda päättäjille paras mahdollinen dataan perustuva näkemys tulevasta kehityksestä”, kertoo twodayn erityisasiantuntija Juha Ylinen.

"Transaktiot ovat iso osa liiketoimintaamme. Osa-aluetta on vaikea ennustaa ja twodayn ennustemallin avulla saadaan perusteltuja arvioita mutu-tuntuman tilalle. Mallin avulla saadaan myös näkyvyyttä tulevaa ennakoiviin heikkoihin signaaleihin. Liiketoiminnan ennustaminen on meille olennaista, jotta tulevaisuuden näkymät saadaan paremmin kuvattua”, kommentoi Visma Softwaren talousjohtaja Pasi Harjula.

Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.

Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa

ISS säästää satoja tunteja työaikaa data-alustan ja asiakasraportoinnin modernisoinnilla

Suomen johtava toimitila- ja kiinteistöpalveluiden toimittaja ISS lähti twodayn avulla uudistamaan asiakasraportointiaan. ISS on tanskalainen pörssiyritys, jolla on 320 000 työntekijää ja yli 40 000 asiakasyritystä kolmessakymmenessä eri maassa.

Sujuvampaa ja nopeampaa monikanavaista asiakaspalvelua

Kiertokapula otti käyttöön uuden asiakaspalvelujärjestelmän, joka on jo lyhentänyt asiakaspalvelun vastausaikoja ja helpottaa asiakaspalvelijoiden työtä.

Tekoäly sujuvoittaa sosiaali- ja terveyspalveluja Päijät-Hämeen hyvinvointialueella

Päijät-Hämeen hyvinvointialue on ottanut merkittävän askeleen ja ottanut tekoälyn käyttöön asiakaspalvelussaan – uusi, laajaa kielimallia hyödyntävä ratkaisu parantaa palveluiden saavutettavuutta ja helpottaa ammattilaisten työkuormaa. Samalla se toimii esimerkkinä siitä, minkälaisia mahdollisuuksia...