Skip to content

Pauligin liiketoiminta hyötyy tarkoista ennusteista

Paulig

Korkealaatuisista merkkituotteista ja vahvasta brändistä tunnettu Paulig hyödyntää ennustamisessaan twodayn toimittamaa K4 Analytics -järjestelmää. Ketterä ja helppokäyttöinen K4 toimii osana Qlik -raportointia ja on tärkeä apuväline suunnittelemisessa etenkin nyt, kun Paulig kasvaa esimerkiksi yritysostoin.

case-asiakastarina-paulig-otsikkokuva-header
twoday

Tarkoista luvuista ja ennusteista hyötyä liiketoimintaan

Uusi K4 Analytics on käyttäjäystävällinen budjetointi- ja ennustejärjestelmä, jota twoday pystyy laajentamaan siten, että se tukee Pauligin kasvustrategiaa.

"Tiedon konsolidointi ylipäätään on nyt paljon helpompaa, kun enää ei tarvitse poimia tietoja Exceleistä tai kirjoittaa summakaavoja ja tuoda niitä muihin järjestelmiin", naurahtaa Pauligilla vuodesta 2011 työskennellyt Business Controller Kaisa Örmä.

Ennen Qlik-pohjaisiin budjetointi- ja ennustejärjestelmiin siirtymistä datan käsittely, laskenta ja ennustaminen Pauligilla hoitui pääsääntöisesti Excel-pohjalta. Datan laadun parantumisen ohella konsernitason ennusteiden laadinta ja päivittäminen on helpottunut.

"K4:n ansiosta meillä on paremmat mahdollisuudet tehdä erilaisia skenaarioita siitä, miltä tulevaisuus näyttää. Ne auttavat meitä haarukoimaan, miten tietyt tuote- ja asiakasryhmämme kasvavat eli tekemään entistä parempia liiketoiminnallisia päätöksiä."

"Pidän myös siitä, että twoday on omaksunut aktiivisen roolin. Kun kerromme heille muutoksista liiketoiminnassamme, esimerkiksi fuusioista tai yritysostoistamme, he osaavat kysyä juuri ne oikeat tekniset kysymykset, joilla homma saadaan rullaamaan eteenpäin."

 

Avointa ja proaktiivista projektiyhteistyötä

Yhteistyötä on tehty alkuvuodesta 2016, jolloin twoday suunnitteli Pauligin kahvidivisioonaan ns. rullaavan ennustamisen mallin. Nykyään Qlik-pohjaisia ennuste- ja budjetointijärjestelmiä hyödynnetään talossa laajemminkin.

"Meille sopii tällainen iteratiivinen projektityöskentelymalli, jossa juurrutetaan uusi järjestelmä ensin yhteen divisioonaan ja sen jälkeen muihin yksi kerrallaan. Olen tyytyväinen myös siihen, että jos havaitsen K4:ssa ongelman, soitan heti twodaylle, ja se on korjattu miltei samana päivänä", Örmä kiittelee.


Tällä hetkellä twoday tekee päivitys- ja ylläpitotöitä toimittamiinsa laskentajärjestelmiin. Helppokäyttöinen K4 Analytics on Örmän mielestä hyvä valinta tulevaa silmällä pitäen.

"Jos jatkossa siirrymme käyttämään QlikSense-raportointijärjestelmää, K4 pelaa myös sen kanssa yhteen."

twoday ymmärtää liiketoimintaamme ja sen rakennetta, ja osaa auttaa siinä, että rakenteet saadaan kuntoon. Voin siis suositella twodayta muillekin isoille konserneille. Ja miksei pienemmillekin yrityksille – joustavia, ketteriä ja kustannustehokkaita kun ovat!"

Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.

Janne Sipilä

janne.sipila@twoday.com
050 486 1131

Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa

ISS säästää satoja tunteja työaikaa data-alustan ja asiakasraportoinnin modernisoinnilla

Suomen johtava toimitila- ja kiinteistöpalveluiden toimittaja ISS lähti twodayn avulla uudistamaan asiakasraportointiaan. ISS on tanskalainen pörssiyritys, jolla on 320 000 työntekijää ja yli 40 000 asiakasyritystä kolmessakymmenessä eri maassa.

Sujuvampaa ja nopeampaa monikanavaista asiakaspalvelua

Kiertokapula otti käyttöön uuden asiakaspalvelujärjestelmän, joka on jo lyhentänyt asiakaspalvelun vastausaikoja ja helpottaa asiakaspalvelijoiden työtä.

Tekoäly sujuvoittaa sosiaali- ja terveyspalveluja Päijät-Hämeen hyvinvointialueella

Päijät-Hämeen hyvinvointialue on ottanut merkittävän askeleen ja ottanut tekoälyn käyttöön asiakaspalvelussaan – uusi, laajaa kielimallia hyödyntävä ratkaisu parantaa palveluiden saavutettavuutta ja helpottaa ammattilaisten työkuormaa. Samalla se toimii esimerkkinä siitä, minkälaisia mahdollisuuksia...