Data-analytiikka tehostaa Kamuxin liiketoimintaa
Kamux
twoday kehitti yhdessä Kamuxin kanssa analytiikkaratkaisun käytettyjen autojen arvonmääritykseen. Algoritmi päättelee auton arvon saatavilla olevien ominaisuuksien ja toteutuneiden kauppojen perusteella.


Käytettyjen autojen kaupassa tärkein päätös on hinnan asettaminen. Laadukas ja nopea hinnoittelu vaikuttaa merkittävästi asiakaskokemukseen ja liiketoiminnan kannattavuuteen.
"Ratkaisu auttaa ostajia käsittelemään suuria automääriä nopeasti, toimii varmistusmekanismina ja tunnistaa mahdollisia poikkeustilanteita”, kertoo Kamuxin digijohtaja Mikki Inkeroinen.
Ratkaisun sisältämä varmuusluokitus varoittaa automerkeistä, joille myyntidataa on suhteellisen vähän.
"Eniten myydyille automalleille arvonmääritykseen on hyvät perusteet. Hyvin uusien merkkien ja harvinaisuuksien osalta täytyy kuitenkin odottaa että dataa kertyy. Ratkaisun käyttämät mallit on toteutettu Tensorflow:lla, joka on koneoppimiskirjastojen ehdotonta kärkeä”, kertoo twodayn asiakkuuspäällikkö Hans Hartikainen.
Kamuxin suunnitelmissa on jatkaa laajentumista, erityisesti Ruotsissa ja Saksassa. Tarkka ymmärrys autojen hintaeroista maiden välillä mahdollistaa myös varastojen suunnittelun kysyntää vastaavaksi.
Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.
Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa

Modernit työkalut mahdollistavat ajasta ja paikasta riippumattoman yhteistyön S-ryhmässä
Kaupan ala on ollut jo vuosia murroksessa, jossa keskeisimpiä muutosvoimia ovat digitalisaation vaikutukset asiakaskäyttäytymiseen, toimintamalleihin sekä kansainvälisen kilpailun lisääntyminen. Lisäksi Suomen viime vuosien kansantalouden negatiivinen trendi on heikentänyt kuluttajien ostovoimaa.

Pauligin liiketoiminta hyötyy tarkoista ennusteista
Korkealaatuisista merkkituotteista ja vahvasta brändistä tunnettu Paulig hyödyntää ennustamisessaan twodayn toimittamaa K4 Analytics -järjestelmää. Ketterä ja helppokäyttöinen K4 toimii osana Qlik -raportointia ja on tärkeä apuväline suunnittelemisessa etenkin nyt, kun Paulig kasvaa esimerkiksi yrit...

Office365-työkalut mullistivat sisäisen viestinnän Bernerillä
Jo 1883-vuodesta toiminut Berner on tuotekehityksen, markkinoinnin ja myynnin erikoisosaaja. Bernerillä on yli sadan vuoden kokemus maahantuonnista ja yli viidenkymmenen vuoden historia omasta tuotannosta - ja kaikkea tätä kumisaappaista kosmetiikkaan.