Office365-työkalut mullistivat sisäisen viestinnän Bernerillä
Berner
Jo 1883-vuodesta toiminut Berner on tuotekehityksen, markkinoinnin ja myynnin erikoisosaaja. Bernerillä on yli sadan vuoden kokemus maahantuonnista ja yli viidenkymmenen vuoden historia omasta tuotannosta - ja kaikkea tätä kumisaappaista kosmetiikkaan.


Bernerin toiminnassa on aina ollut keskiössä pitkäjänteinen kumppanuus eri sidosryhmien kanssa, kaikki pohjautuen rehellisyyteen ja avoimuuteen. Digitalisaation myötä Berner on lähtenyt aktiivisesti kehittämään eri viestintäkanavia arvojensa mukaan, unohtamatta sisäistä avoimuutta ja toimintakulttuurin kehittämistä. Sisäisen tiedon jakamiseen ja tehokkaampaan työskentelyyn Berner valitsi työkaluksi Office 365:n.
Viestinnän murros avoimuuteen
twoday aloitti Bernerin kanssa yhteistyön kesällä 2015 Intranet-palvelun toteutuksesta. Alustaksi oli valittu Office 365, ja itse Intranet lähdettiin konseptointi- ja roadmap-työskentelyn jälkeen toteuttamaan SharePoint Onlinella ja Yammerilla. Tärkeänä taustatekijänä valinnoille oli yhdenmukainen käyttökokemus sekä ajasta ja paikasta riippumaton yhteistyö. Bernerin roadmap-kehitys nojaa tulevaisuudessakin sisäisissä työkaluissa Office 365:n ja Microsoftin ekosysteemeihin, tarjoten yhtenäisen työskentelyalustan työntekijöille Heinävedeltä Liettuaan.
Kokemukset ja tulevaisuus Office 365:ssa
Intranet otettiin käyttöön vuoden 2016 alussa, ja ensikokemukset ovat olleet erittäin positiivisia. Intranet on tuo esiin avoimemmin sekä ajankohtaisia asioita että pysyväissisältöä. Erityisesti Yammer-käyttö on lähtenyt aktiivisesti käyntiin, ja sen mahdollistamaa läpinäkyvyyttä koko yrityksen toimintaan on runsaasti kiitelty. Ryhmät ovat pääasiassa avoimia ja työntekijät ovat ottaneet aktiivisesti vastuun niiden ylläpidosta.
"Yammer on mukana automaattisesti kaikissa uusissa tärkeissä projekteissa keskeisenä viestintäalustana. Avoimuus ja ketterä viestintä on selkeästi lisääntynyt – hyvänä esimerkkinä jopa johtoporras kirjoittaa oma-aloitteisesti koko yritystä koskevista asioista Yammeriin", kertoo Bernerin viestintäpäällikkö Martina Lilius.
Berner jatkaa reippaalla vauhdilla Office 365-polkuaan eteenpäin ottamalla seuraavaksi käyttöönsä SharePoint-työtilat sekä valjastamalla mm. Skypen ja Office 2016:n tietotyön tueksi. Martina Lilius näkee tulevaisuudessa paljon uusia mahdollisuuksia kehittää työskentelytapoja:
"twodayn tarjoama asiantuntijuus ja sen pohjalta rakennetut perustukset Office 365:n maailmaan toimivat erinomaisena lähtökohtana tuleville muutoksille. Positiiviset ensikokemukset avoimuudesta, mobiilikäytöstä kuin itse Office 365 -alustastakin ovat innostavia!"
Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa

ISS säästää satoja tunteja työaikaa data-alustan ja asiakasraportoinnin modernisoinnilla
Suomen johtava toimitila- ja kiinteistöpalveluiden toimittaja ISS lähti twodayn avulla uudistamaan asiakasraportointiaan. ISS on tanskalainen pörssiyritys, jolla on 320 000 työntekijää ja yli 40 000 asiakasyritystä kolmessakymmenessä eri maassa.

Sujuvampaa ja nopeampaa monikanavaista asiakaspalvelua
Kiertokapula otti käyttöön uuden asiakaspalvelujärjestelmän, joka on jo lyhentänyt asiakaspalvelun vastausaikoja ja helpottaa asiakaspalvelijoiden työtä.

Tekoäly sujuvoittaa sosiaali- ja terveyspalveluja Päijät-Hämeen hyvinvointialueella
Päijät-Hämeen hyvinvointialue on ottanut merkittävän askeleen ja ottanut tekoälyn käyttöön asiakaspalvelussaan – uusi, laajaa kielimallia hyödyntävä ratkaisu parantaa palveluiden saavutettavuutta ja helpottaa ammattilaisten työkuormaa. Samalla se toimii esimerkkinä siitä, minkälaisia mahdollisuuksia...